In dit artikel lees je over de eerste stap en krijg je tips op weg naar een goede vindbaarheid en een beter online bestaan. Het online bestaan en de vindbaarheid worden voor bedrijven en organisaties steeds belangrijker: mensen zoeken steeds meer eerst op internet en in social media informatie over bijvoorbeeld een product, dienst, bedrijf of organisatie.
Koopgedrag en klantgedrag zijn definitief veranderd.
To be or not to be online? is eigenlijk geen vraag meer. Met welke content ben je online? is dit zeker wel. De antwoorden helpen je op weg naar een beter online bestaan en content die bindt en kans op conversie vergroot.
Content over jouw online content?
Content kent vele vormen zoals je website, maar ook bijvoorbeeld foto’s, forum, audio, video, social media accounts en vermeldingen, blogs, commentaar, conversatie, reviews.
De eerste stap naar een beter online bestaan is inventariseren en luisteren. Hoe ziet je online bestaan eruit? In welke media ben je te vinden en wat staat er vermeld? Welke vragen heeft je klant of doelgoep? Doe een 0-meting en krijg zicht op waar en hoe je online vermeld staat in Google, social media, blogs en andere online vormen van bestaan en online zichtbaarheid.
Online bestaan inventariseren: Tips
1. Type alleen de naam van je bedrijf, organisatie, product of dienst in het Google zoekvenster en zie de pagina 1 resultaten. Doe dit vooral op een andere computer dan die van jezelf. Google wil je het namelijk naar de zin maken en toont vooral die resultaten die jij wilt zien op basis van jouw eerder zoekgedrag.
2. Doorzoek social media als Twitter Facebook, You Tube, Linkedin, Pinterest, Tumblr op die zelfde termen.
Blij over je online content of onaangenaam verrast?
Zo krijg je een eerste indruk wat er online over jou of je product, dienst, bedrijf of organisatie staat vermeld. Welk beeld roept het op? Is het het gewenste imago? Ben je blij of onaangenaam verrast? Ben je content over je online vindbaarheid en de informatie? Met de resultaten kun je vast aan de slag. De eerste stap op weg naar de creatie van gewenste content, publiceren, promoten, delen, reageren en evalueren heb je dan gezet. Maak je doelgroep content met relevante informatie die hen boeit én bindt en ga zo op weg naar betere conversie. Zo kom je in de bloei van je online leven.
Get alive online.