Vindbaarheid in Google en andere zoekmachines begint met een goed gekozen naam van organisatie, bedrijf, dienst of product. Leidt een remarkable naam tot goede vindbaarheid in zoekmachines? Gebruik je een containerbegrip als advies en coach als zoekwoord? Ai, dan zul je iets moeten doen om boven de massa uit te steken en remarkable te zijn. Zoekmachineoptimalisatie oftewel SEO (Search Engine Optimalization) helpt je om gevonden te worden. Twee Tips.
Is een remarkable naam goede zoekterm voor zoekmachines?
Aardig wat visitekaartjes ontving ik onlangs op een Bootcamp van Open Circles, een groots netwerk event voor vooral ZZP-ers. Veel creatief denkwerk lijkt gestoken in het vinden van remarkable namen zoals:soundfulness, horse communicator, business spiritualiteit, energiewerk, inzichtgever, inspirator. Dit zijn inderdaad vrij unieke namen met weinig concurrentie. Maar hoe staat het met de effectiviteit van de gekozen naam voor de vindbaarheid in Google en andere zoekmachines? Zoeken potentiële klanten of opdrachtgevers met die zoektermen? Helaas niet of nauwelijks blijkt na een quick scan op die zoektermen. De naam is creatief gekozen, maar weinig effectief voor de vindbaarheid in Google.
Veel zoekopdrachten voor containerbegrip?
Ook het gebruik van containerbegrippen als coach, advies, training valt mij op. Dit zijn zoekwoorden waarop veel wordt gezocht. Dit is mooi, maar dan zul je wel iets extra’s moeten doen om je vindbaarheid in Google te verbeteren zodat je opgemerkt / remarkable wordt.
TIPS: verbeter vindbaarheid in Google of andere zoekmachines
TIP 1: Check of je naam voor bedrijf, dienst of product ook een goed zoekwoord is met een zoekterm-tool. TIP 2: Door een of twee zoektermen toe te voegen, bijvoorbeeld jouw doelgroep en werkgebied, verbeter je jouw vindbaarheid.
Hulp nodig om jouw vindbaarheid in Google te verbeteren? Dit kan door zoekmachineoptimalisatie oftewel SEO. Maar er zijn ook andere methoden, waaronder blogs of social media, die jouw vindbaarheid op internet verbeteren. Geef je commentaar hieronder of stel een vraag aan:Marianna Bakker